Link
Världens 69 osexigaste - the lost ones
Tobbe vs världen i alla fall mot idioterna.
Det har förekommit en rad olika varianter på listor av ovanstående typ på sistone. Det förekommer otaliga meningsskiljaktigheter angående vilka personligheter som gjort sig förtjänta att hamna på listan, men oftast handlar det mest om inskränkta och tragiska människovrak såsom dokusåpdeltagare och svenska politiker.
Mitt mål med min egen take på denna lista var dock att gräva fram de bortglömda existenser som på alla sätt och vis kan mäta sig med osexighetsmagnater världen över. Några av namnen kan låta bekanta, en del inte. Jag har som titeln antyder valt att inte bara koncentrera mig på svenska antisexighetsikoner, och har även medvetet undvikit personer som i sina liv hållit extremt låg profil i sina osexighetsförehavanden. Nåväl. Svep häxan, nu kör vi igång...
14. Phil Elmore - författare och skribent
Glasögonprydda, skelögda köttberg med vapenlicens är nuförtiden vardagsmat i USA. Phil är i alla fall unik i det att han skriver schysst, oftast då i hans egen tidning The Martialist, som är en lätt paranoid självförsvarsinriktad tidskrift för människor som uppskattar knivar, ultravåld samt kinesisk och filippinsk kampkonst. Phil ser sig själv, som namnet på tidningen avslöjar, som en martialist, dvs en person fast besluten att med vilka medel som helst försvara sig själv och sitt hem. Jag vet inte men att i detta syfte förvara inte bara baseballträn och pistoler utan även skarpslipade svärd lite varstans i sitt hem är liiite overkill. Phils besatthet av att jaga upp bluffmakare inom kampkonst- och självförsvarsvärlden och hans eskapader vars mål är att beskydda världen från döda föremål ter sig dessutom en smula överdriven emellanåt, och sen är det ju inte direkt sexigt att vara så rädd för att leva att man bär sågtandade dolkar i axelhölster på sig dagligen trots att man lever ett tämligen säkert liv som skrivbordskrigare i Pennsylvania.