Thank you all for participation and by the words.
Try to answer your questions.
I am master engraver to "strong water" with traditional technique of the nineteenth century. I am the only master engraver in Spain, which maintains a technique inherited from TOLEDO (Spain), and that I have improved independently for 24 years.
This engraving Viking, it is not done to "strong water" and is made with the technique of "drypoint" (special punch). It is a technique similar to Burin, but the cut on the metal occurs rebaba this rebaba may be left for work of printing (intaglio) or can be eliminated.
I hope to make successive prints of this type and combining the technique of "heavy water" with the technique of "drypoint.
Regarding his consultations say:
That detailed and drawn shade of Viking is achieved by increasing (or binocular microscope) and with a punch very thin, about 0.2 mm in diameter, this spike is afila to increase to achieve a very thin edge, it manages to make a cut or stroke similar to Burin finest.
The print is on one side only.
The embedding of noble metals on other metals, is called "damasquinado." To embed a metal over another metal, there are numerous techniques or processes. The most commonly used is by means of "milano queue." There will always be a cut on the metal and then they cut side, so that the bottom is wider and the top is closer. Thus when striking metal (gold, copper, silver, etc.) with a hammer and a botador ago that the gold embed within the slot and no longer can leave. It is embedded forever gold in the steel.
------------------
Gracias a todos por la participación y por las palabras .
Intentaré responder a sus preguntas .
Yo soy maestro grabador al agua fuerte con técnica tradicional del siglo XIX . Soy el único maestro grabador en España , que mantiene una técnica heredada de TOLEDO ( España ) y que he mejorado de manera autodidacta durante 24 años .
Este grabado vikingo , no está realizado al agua fuerte y está realizado con la técnica de punta seca ( punzón especial ) . Es una técnica similar al buril , pero al cortar sobre el metal se produce una rebaba , esta rebaba se puede dejar para trabajos de impresión en papel ( calcografía ) o se puede eliminar .
Espero hacer sucesivos grabados de este tipo y combinar la técnica del agua fuerte con la técnica de punta seca .
Referente a sus consultas diré :
Que el detalle del sombreado y dibujado del vikingo se consigue por aumento ( binoculares o microscopio ) y con un punzón muy fino , alrededor de 0,2 mm de diámetro , Este punzón se afila con aumento para conseguir una punta extremadamente fina , que consigue realizar un corte o trazo similar al buril más fino .
El grabado es en una sola cara .
La incrustación de metales nobles sobre otros metales , se denomina damasquinado . para incrustar un metal sobre otro metal , existen numerosas técnicas o procesos . La más utilizada es por medio de cola de milano . Se realiza un corte sobre el metal y después se hacen cortes laterales , para que la parte inferior sea más ancha y la parte superior sea más estrecha . De esta manera al golpear el metal ( oro , cobre , plata , etc ...) con un martillo y un botador , hace que el oro se incruste dentro de la ranura y ya no se pueda salir . Queda incrustado para siempre el oro en el acero .