The BladeForums.com 2024 Traditional Knife is available! Price is $250 ea (shipped within CONUS).
Order here: https://www.bladeforums.com/help/2024-traditional/
I typically carry way too many knives when I hike, even though I know I'll do just fine with a small one. I don't baton, so the heaviest I use a knife is to bend over a 2-year old tree and press the blade into the bend to cut it down if I need a green-wood pole for some reason. I say a RC-3 is a perfect size knife for a 5-day hike! If you're planning on having fires every night, I'd say bring an axe. If you're not planning on having fires, then an axe is a ton of extra weight.
Survival is about what's in your head. It's not as big of deal as people make it (still today many humans live 100% outdoors) and a big knife isn't going to help you anymore than a small knife... I'm sure I'm going to catch flack for this statement, but I feel the whole "survival gig" is highly overrated, especially the survival knife. Artic survival gear is real, I don't really see how in normal climates your survival gear should differ from the hiking gear you carry on your back. If it serves you well for 5-days, it'll do the same for 10 or 20 days unless you carry a biodegradable tent.
I carry exclusive my ESEE 3 & Lite machete & a SAK Rucksack .
the 3 is a fantastic knife if it fits your hands ,if not I'd step up to the 4
the ESEE5 has a saber grind and was not design to be a primary camp blade
veel ervaring. waar ga je naartoe Ruud?Is a Esee 3 good enough as a survival blade for a 5-day hike?
Has someone experience with this?
Grtz,
Ruud
Ik ben van plan om met 2 vrienden een meerdaagse reis te maken naar de Ardennen. Dit is voor uit te proberen. Ben al eens 2 dagen geweest en ben veel dingen tegen gekomen die beter kunnen. Vooral het onderwerp: GEWICHT!
Daarna ben ik van plan om naar Zweden te gaan met ongeveer 3 pers.
(vandaag de nieuwe Nomad 70l. rugzak binnen gekregen)
Gr Ruud
Ik ben van plan om met 2 vrienden een meerdaagse reis te maken naar de Ardennen. Dit is voor uit te proberen. Ben al eens 2 dagen geweest en ben veel dingen tegen gekomen die beter kunnen. Vooral het onderwerp: GEWICHT!
Gr Ruud
Pardon me but .....WTF??????
lol, oke, back to englishIk ben van plan om met 2 vrienden een meerdaagse reis te maken naar de Ardennen. Dit is voor uit te proberen. Ben al eens 2 dagen geweest en ben veel dingen tegen gekomen die beter kunnen. Vooral het onderwerp: GEWICHT!
Gr Ruud
texastonydobbs said:the 3 is a fantastic knife if it fits your hands ,if not I'd step up to the 4
He Said :
I'm planning to with 2 friends to make a road trip to the Ardennes. This is for to try out. Am already once been 2 days and am against many things that can better. Especially the topic: weight!